CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 27, 2011

Welcome to Krabi!!!! sawadikapppp.....

Snorkeling di pulau phi phi island

Salah satu chalet tercantik di krabi...

Sawadikapp @ selamat datang kat Krabi..:) hanye senyuman jer yang boley aku gambarkan pabila kaki aku jejak ke bumi thai...13/1/2011(Rabu) jam 2.30 aku naik flight air asia..dis is 1st time aku naik flight.xrase takut pun..biasa jer..mcm naik bas...hihihi..(kata2 husb aku)..aku sampai dlm kul 5.00 ptg..then cari driver kite owg sambil pegang papan tanda (MR HASLAN & MADAM RUZIYANA)...erm..seronok 1st time dilayan mcm vvip...Aku stay kat Sunda Resort, dekat jer ng Aonang..berdepan dgn beach...uiiiittt...sampai jer bilik terus letk brg then kuar lagi g Aonang naik tut tut @pengangkutan yang disediakan...xreti nk ckp nm kenderaan tu..

Hari pertama : Rabu (13/1/2011)
Jam : 5.00 petang sampai Sunda Resort
Aktiviti: Jalan2 Cuci Mata - Aonang berdepan dgn beach..
Malam : Sambung jalan2 & shopping di Aonang lagi sampai jam 10 malam..tunggu kat depan "Burger King" sehingga lah tut tut sampai...

Hari Kedua : Khamis (14/1/2011)
Jam : 8.30 pagi da gerak ke beach PHI PHI ISLAND

Aktiviti : Naik Speed boat bersama geng2 mat salleh n minah salleh yg seksi berbikini..jumpe member baru ..pasangan baru berkahwin dari Malaysia jugak...Jalan2 di pulau phi phi island...snorkeling di tengah pulau sambil2 melihat pemandangan semula jadi di dasar n di dalam lautan...ikan2 nemo seperti gambar di sebelah ni...besttttt!!!!!!!!

Hari Ketiga : Jumaat (15/1/2011)
Jam : 8.30 pagi hingga 5.30 petang
Aktiviti : Jungle Tracking!!!!!!!!! bermandi manda... & Elephant riding

a. Going to Hot Spring " Kolam Air Panas"....agak jauh tempat ni ambik masa dalam 40 min..

b.Going to Emerald Blue Spring "Swimming pool semula jadi" memg terbaik!!!! air memg nampak kaler biru ala2...macam swimming pool ...terlupe plak nk baca sejarah emerald blue spring ni..kalo aku ada pe2 info aku gtau korang...

c.Going to Elephant Riding...
Sampai jer aku da sibuk2 nk bg gajah mkn ...aku ingt mknn gajah ni free jer..rupe2nyer kena bayar jugak ler dalam 50 bath (RM5)..cume sepinggan pisang mentah sahaja...Then..kite owg g naik gajah ..aku naik berdua dgn hubby aku...mestilah ada yang tarik gajah tu..kalo harap kite owg berdua..le mati kena pijak gajah..hihihi..jalan2 masuk hutan bersama gajah dalam 1 jam...

d: Going to Tiger Cave Temple..
Setelah masuk ke dalam temple kite owg kena mendaiki tangga dan jungle tracking...kat dalam hutan..agar tercabar jugak la..memang sangat2 penat..kat dalam otak aku time tu sampi jer resort aku nak terjun terus ke dalam "swimming pool" ...badan memg tersangat2 la penat...tapi bile jer resort terus tukar plan...siap2 jer mandi terus cabut g Aonang lagi ...sewa motor untuk jalan2 satu Aonang...maklum lah kite owg da kesuntukan masa ..keesokannya pukul 11 pagi kite owg da kena cek out...lupe plak nak cerite pasal massage..selepas ambil motor kite owg gerak g spa...tempat memg cantik...memg kena time la..bdn memg tgh letih..longlai...ada owg urut2 1 bdn...memg superb la..aku nk tertido jugak ler...tapi kepala pening xle nk layan sgt ler...abis jer massage ters g jakuzi...sauna n last mandi kat swimming pool...tersangat la romantik saat tu..sebab spa sepatutnyer da tutup jam 6 ptg..disebabkan kite berdua ni ambil pakej honeymoon..dia buka sampai pukul 9.00 mlm...hahaha..sampai staf yang jaga tu tersunguk2..kepenatan tunggu kite owg...thanks a lot cz u all layan kite owg mcm vvip...lain kali jumpe lagi yerk...

Hari : Sabtu (16/1/2011)
Jam: 8.30 pagi hingga 11.00 tengah hari..
Aktiviti : round2 area Aonang..Krabi , menaiki motorsikal yang kami sewa 250 bath (RM25)..
sambil shopping ...snap gambar2 yang cantik2 tuk jadikan kenangan ...that all...:)
Selepas pukul 11.00 tengah hari kite owg gerak ke airport...Good bye Krabi!!!!!Aonang!!! semuanyer la...Insyallah..if ada rezeki lebih kite owang sampai ke sana lagi...:)